Czym jest API?
Mówiąc prosto, API, czyli interfejs programowania aplikacji (ang. Application Programming Interface) jest pośrednikiem między dwoma aplikacjami, pozwalającym im na wzajemną komunikację. „Aplikacja” to każde oprogramowanie wykonujące dane zadanie, a „interfejs” opisuje to, jak dwie aplikacje współdziałają i wymieniają się informacjami. Innymi słowy, API pozwala deweloperom na uzyskiwanie danych z innego programu bez konieczności rozumienia jego działania, zapewniając płynną komunikację między różnymi aplikacjami.
API w Post Affiliate Pro
W Post Affiliate Pro API wykorzystuje bibliotekę napisaną w PHP (np. PapApi.class.php lub PapApiNamespace.class.php). Wszystkie żądania i odpowiedzi używane przez klienta do komunikacji z serwerem są zakodowane w formacie JSON. Pracujemy jedynie z back-endem opartym na PHP, dlatego mimo że żądania można wysyłać w dowolnym języku programowania, muszą przestrzegać naszego formatu JSON.
Wszystko, co można zrobić przez interfejs użytkownika lub panel sprzedawcy/partnera, można zrobić również poprzez API. Obejmuje to pozyskiwanie danych statystycznych, konfigurację ustawień, transakcje, kampanie i banery, jak również odzyskiwanie, edytowanie i dodawanie partnerów. W API możesz też tworzyć własne raporty, wyświetlać statystyki partnerów w twoich systemach, tworzyć logowanie SSO czy rejestrować i zapisywać partnerów ze swojej strony internetowej. Proces autoryzacji jest taki sam jak w przypadku interfejsu użytkownika: polega na podaniu imienia i nazwiska oraz hasła.
Nasza biblioteka wykorzystuje dwie opcje/podejścia do sposobu używania API: API wysokiego poziomu, czyli High Level API i API niskiego poziomu, czyli Low Level API. High Level API działa bezpośrednio w skrypcie z obiektem (np. Pap_Api_Transaction lub Pap_Api_Affiliate). Przy użyciu tych obiektów możesz edytować części systemu, zmieniać prowizje, dodawać i edytować partnerów itd. Ale tylko kilka obiektów można wykorzystać w ten sposób w naszej bibliotece. Dlatego w innych przypadkach możliwe jest użycie dostępu API niskiego poziomu, w którym żądania są tworzone w podobny sposób, co w interfejsie użytkownika. Używając przeglądarkowych narzędzi do debugowania, by sprawdzić klasę i funkcję żądania, sprzedawca może utworzyć to samo żądanie w API.
Dlaczego warto używać API
API to najlepszy sposób na zapewnienie płynnego przepływu informacji między systemami, który służy jako pośrednik między nimi. Co więcej, działając jako tłumacz między aplikacjami, rozwiązuje problem zbyt wielu języków programowania, które są ze sobą niekompatybilne.
API mogą ujednolicić operacje firmy – poprzez ujednolicanie finansów firmy, otwieranie nowych kanałów komunikacji (by były dostępne dla wszystkich pokoleń) itp.
API mogą ułatwić integrację – pozwalając wielu systemom, platformom i aplikacjom komunikować się, dzielić się informacjami i wykonywać różne zadania.
API mogą automatyzować zadania – API pozwalają na łatwą integrację aplikacji, które automatyzują manualne zadania i zapewniają płynne przejście między programami, minimalizując wymagany wkład pracy ludzkiej.
API mogą pomóc dotrzeć do nowych rynków – API pozwalają na skuteczne wdrażanie produktów/usług firm zewnętrznych, nowych aplikacji i produktów cyfrowych, pozwalając na dotarcie do nowych rynków i nakierowanie swoich działań na rynki, które kiedyś były poza zasięgiem.
API mogą pomóc obniżyć koszty – API eliminują potrzebę rozpoczynania nowego projektu od samego początku i zmniejszają ogólny koszt tworzenia nowych aplikacji oraz produktów.
Odkryj, jak Post Affiliate Pro może zrewolucjonizować Twój marketing afiliacyjny dzięki szerokiej gamie materiałów promocyjnych. Twórz kupony rabatowe, inteligentne linki i atrakcyjne banery, aby zwiększyć sprzedaż i świadomość marki. Idealne dla startupów, MŚP i dużych przedsiębiorstw. Sprawdź nasze plany i wypróbuj z 14-dniowym darmowym okresem testowym!
Odkryj zalety banerów HTML w Post Affiliate Pro – pełna personalizacja wyglądu, możliwość tworzenia formularzy, tabel, wykresów i więcej. Zwiększaj współczynnik kliknięć i widoczność dzięki interaktywnym banerom, które przyciągają uwagę użytkowników. Dowiedz się, jak te narzędzia mogą wspierać Twój biznes!
Dowiedz się, jak model CPC (cost per click) może zwiększyć skuteczność Twojej kampanii marketingowej. Post Affiliate Pro oferuje narzędzia do śledzenia kliknięć i generowania raportów, umożliwiając płacenie tylko za rzeczywiste kliknięcia. Wykorzystaj darmowy okres próbny i odkryj korzyści takie jak opłacalność, dostosowanie budżetu i targetowanie odbiorców.