Internet to ogromny świat pełen możliwości. Niektóre firmy są w stanie zarabiać pieniądze, robiąc bardzo niewiele, podczas gdy inne walczą, aby ruszyć z miejsca. Jednak marketing afiliacyjny dla początkujących w 2022 roku może umieścić Cię na dobrej drodze do sukcesu.
Marketing afiliacyjny pozwala jednostkom korzystać ze sprzedaży produktów i usług bez konieczności wydawania jakichkolwiek pieniędzy na samym początku. Wydawca po prostu promuje produkty wśród swoich odbiorców i zarabia na udziale w przychodach, gdy klienci kupują coś za pośrednictwem linków afilianta.
Stał się on jedną z najpopularniejszych metod marketingowych dla nowych blogerów lub przedsiębiorców internetowych (a nawet właścicieli firm o ugruntowanej pozycji) szukających łatwych strategii startowych, które pomogą im szybko zwiększyć swoje dochody. Dzięki świetnym stawkom prowizji, niskim cenom konkurencji i braku konieczności posiadania własnych produktów lub usług, marketing afiliacyjny jest idealny praktycznie dla każdego – jako pełnoetatowa praca lub poboczny koncert.
Dziś przeprowadzimy Cię przez podstawy marketingu afiliacyjnego – jego korzyści, metody realizacji, cele biznesowe, przydatne narzędzia i dobre praktyki, które sprawią, że staniesz się skutecznym afiliantem.
Zapnij pasy, zaczynamy właśnie teraz!
Jak działa marketing afiliacyjny?
Marketing afiliacyjny jest również “marketingiem internetowym opartym na wynikach“. Innymi słowy, promujesz cudzy produkt lub usługę i otrzymujesz wynagrodzenie za generowanie leadów lub sprzedaży.
Aby odnieść sukces jako marketer afiliacyjny, musisz mieć co najmniej dwie rzeczy: ruch z odpowiedniej grupy odbiorców i wysoko konwertujące produkty lub usługi, które dobrze się sprzedają.
Jakie są korzyści? Możesz zarobić dodatkową gotówkę promując produkty innych osób, bez bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcami. Ten rodzaj biznesu nie wymaga również dużych inwestycji – wszystko czego naprawdę potrzebujesz to komputer z połączeniem internetowym.
A co z wadami? Jako partner, będziesz musiał ciężko pracować i promować wiele różnych produktów, aby zarobić dobre pieniądze. Ponadto, istnieje wielu innych afiliantów promujących te same produkty, więc generowanie sprzedaży poprzez Twoje linki może być bardzo konkurencyjne.
Aby dowiedzieć się więcej, sprawdź nasz poprzedni artykuł Jak działa marketing afiliacyjny.
Jak można zarobić na marketingu afiliacyjnym?
Porozmawiajmy o kilku najczęstszych sposobach zarabiania pieniędzy za pomocą marketingu afiliacyjnego.
Pierwszą i jedną z bardzo popularnych metod jest promowanie produktów lub usług na swojej stronie internetowej, o czym wspominaliśmy już wyżej. Ta opcja wymaga od Ciebie więcej pracy – tworzenie przydatnych treści, które zaangażują odwiedzających i konwertowanie ich na sprzedaż wymaga czasu, ale jest to świetna długoterminowa strategia generowania stabilnych dochodów przez długi czas. Możesz również użyć płatnych reklam do generowania leadów lub kierowania ruchu, ale te również nie trwają wiecznie, więc wymagana jest stała promocja (czyli płacenie za więcej reklam), aby utrzymać dobre wyniki.
Innym sposobem jest zostanie partnerem dla produktów innych ludzi – jest to coś, co można zrobić, nawet jeśli Twoja strona nie jest rentowna lub nie prowadzi dużo ruchu samodzielnie. Będziesz musiał znaleźć kilka dobrych ofert na rynku i ubiegać się o bycie ich afiliantem, ale przynajmniej nie będzie ryzyka utraty pieniędzy, które w przeciwnym razie musiałbyś zainwestować z góry.
Dlaczego marketing afiliacyjny jest lepszy niż inne rodzaje monetyzacji dla blogów
Marketing afiliacyjny to solidny pasywny strumień dochodów
Marketing afiliacyjny polega na wysyłaniu ruchu do produktów lub usług firmy i otrzymywaniu wynagrodzenia, jeśli klienci zakupią polecany produkt. To pozwala afiliantowi zarabiać na sprzedaży nawet bez posiadania własnych produktów. W przeciwieństwie do sprzedaży własnego produktu lub inwestowania w istniejący model biznesowy, aby zarabiać na nim, marketing afiliacyjny ma niewiele barier wejścia.
Marketing afiliacyjny nie jest tylko jednorazowym zarobkiem, ale raczej solidnym pasywnym strumieniem dochodów.
Można poświęcić na to zaledwie kilka godzin tygodniowo i nadal zarabiać.
Affiliate marketing sprawia, że łatwo skalować biznes:
Jeśli jesteś marketerem afiliacyjnym, który każdego miesiąca uzyskuje spójną sprzedaż ze swoich źródeł ruchu, to ludzie muszą wydawać pieniądze na to, co promujesz – więc dlaczego nie promować tego więcej?
To jeden z najprostszych sposobów na monetyzację bloga bez konieczności pisania treści
To okazja, której nie możesz przegapić.
Marketing afiliacyjny jest również jednym z najprostszych sposobów na monetyzację bloga bez konieczności pisania treści. Otwiera to zupełnie nowy wymiar dla blogerów i przedsiębiorców internetowych, którzy nie są pisarzami lub nie chcą spędzać czasu na tworzeniu wielu treści. Nie trzeba dodawać, że tworzenie treści jest często najbardziej kłopotliwym aspektem dla blogerów i może albo zwiększyć albo zmniejszyć sukces ich blogów.
Jedną z największych zalet marketingu afiliacyjnego jest to, że może generować dochody, nawet jeśli Twój blog nie ma dużego ruchu. W rzeczywistości, tak długo jak rozwiązujesz problemy swoich odbiorców i skutecznie prowadzisz marketing, to każdy może zarabiać pieniądze z marketingu afiliacyjnego na swoim blogu.
Nie musisz inwestować w nic z góry – wystarczy, że masz stronę internetową i link.
W przeciwieństwie do innych możliwości biznesowych, marketing afiliacyjny jest całkiem wolny od początkowych opłat.
Wszystko, co jest wymagane to strona internetowa i link zwrotny do produktu lub usługi, którą promujesz. A co najlepsze w marketingu afiliacyjnym? Nie musisz nawet inwestować w nic z góry: żadnych własnych produktów lub usług, żadnego budżetu marketingowego, żadnego personelu, itp.
Wszystko, co musisz zrobić, to zarejestrować się w sieci afiliacyjnej i zacząć zarabiać prowizję. Jedyną sprawą, którą marketing afiliacyjny zapewnia jest to, że możesz rozwiązać problemy swoich odbiorców.
To doskonała okazja dla blogerów i przedsiębiorców internetowych, którzy nie mają marki lub produktu do promowania, aby wygenerować dochód z ich treści w 2022 roku.
Istnieje wiele programów partnerskich dla blogerów, więc łatwo jest znaleźć taki, który odpowiada Twoim potrzebom
Kolejny powód, dla którego marketing afiliacyjny jest tak popularny wśród blogerów i przedsiębiorców internetowych? Istnieje wiele programów do wyboru, które pomogą Ci zacząć, więc z łatwością odkryjesz taki, który będzie dobrze pasował do tematów, jakimi jesteś zainteresowany.
Na przykład, jeśli masz bloga lub stronę internetową o modzie, to prawdopodobnie istnieją setki firm gotowych zapłacić najwyższe prowizje za ruch wysyłany w ich stronę. Wszystko, o co proszą w zamian jest uczciwa recenzja produktów lub usług, które oferują. A to już oznacza zarobek dla marketerów afiliacyjnych, którzy wiedzą, jak skutecznie generować sprzedaż z treści, na przykład pisząc sponsorowane posty (lub nawet linkować z powrotem do innego produktu).
Możesz dołączyć do sieci afiliacyjnych lub sprawdzić, czy marka, z którą chciałbyś współpracować, oferuje swój własny program partnerski.
Nie jesteś ograniczony co do rodzaju produktów, które możesz promować – każdy z nich będzie odpowiedni, o ile ma potencjał prowizyjny.
Jedną z najlepszych rzeczy w marketingu afiliacyjnym jest to, że nie ma ograniczeń co do rodzaju produktów lub usług, które można wybrać do promowania. Dopóki jest to coś, co ktoś byłby skłonny kupić.
Na przykład, to nie jest problem, jeśli prowadzisz blog o golfie. Najprawdopodobniej istnieje kilka marek, które chętnie zapłacą ci prowizję w zamian za linki do ich stron i ruch wysłany w ich kierunku. Nie ma znaczenia, czy sprzedają ubrania, akcesoria, żywność, a nawet cyfrowe pliki do pobrania, takie jak ebooki – wszystko, co ma znaczenie to fakt, że ludzie są gotowi wydać pieniądze na jakiekolwiek konkretne przedmioty, które chcesz promować.
Nie musisz mieć żadnego wcześniejszego doświadczenia, umiejętności, ani być stale online, aby odnieść sukces w marketingu afiliacyjnym
Marketing afiliacyjny jest również idealny dla blogerów, którzy chcą zarabiać na swoich treściach, ale nie chcą kłopotów związanych z prowadzeniem bloga przez cały dzień.
W przeciwieństwie do blogowania, marketing afiliacyjny nie wymaga bycia online w danym czasie lub umieszczania nowych artykułów na swojej stronie każdego dnia. Chodzi po prostu o promowanie produktów i usług, które już istnieją. Wszystko, co się liczy, to to, że umiesz pisać na tyle dobrze, aby ludzie faktycznie chcieli czytać to, co publikujesz na swojej stronie. Jeśli Twoja publiczność ufa w to, co mówisz, prowizje zaczną płynąć w Twoim kierunku.
Kolejny powód, dla którego marketing afiliacyjny jest idealny dla blogerów? Nie potrzebujesz nawet żadnego wcześniejszego doświadczenia ani umiejętności, aby odnieść sukces w tym zakresie. Jest to zdecydowanie jeden z najłatwiejszych sposobów na generowanie dochodów z bloga, strony internetowej i/lub kanałów społecznościowych, zwłaszcza jeśli jesteś dobry w wymyślaniu kreatywnych pomysłów, które rozwiązują problemy ludzi (i jesteś gotów ciężko pracować przy promowaniu produktów).
Możesz nawet robić wszystko w niepełnym wymiarze godzin, pracując jednocześnie w innym miejscu, więc zasadniczo nie ma ograniczeń co do tego, ile możesz zarobić!
Marketing afiliacyjny a inne rodzaje monetyzacji
Porównywanie marketingu afiliacyjnego do innych rodzajów monetyzacji (takich jak banery reklamowe czy email marketing) jest jak porównywanie jabłek i pomarańczy – wszystkie są świetne na swój własny, unikalny sposób, ale nie smakują identycznie.
Marketing afiliacyjny a email marketing
Marketing partnerski jest bardzo podobny do email marketingu jeśli chodzi o proces sprzedaży, ale istnieje kilka kluczowych różnic, które oddzielają te dwie metody. Marketing afiliacyjny oznacza promowanie produktów i usług, które już istnieją w celu wygenerowania prowizji z Twoich wysiłków, zamiast samodzielnego tworzenia ofert i kierowania do nich ludzi.
Email marketing, z drugiej strony, daje bezpośredni dostęp do istniejących klientów poprzez ich skrzynki pocztowe, a afilianci nie mają żadnej kontroli nad tym, co promują lub rodzajem treści, które wysyłają. Marketing afiliacyjny może być zatem preferowany, ponieważ jest to bardziej jak inwestycja czasu i wysiłku w coś, o czym masz wiedzę i jesteś tym mocno zainteresowany.
Marketing afiliacyjny a banery reklamowe
Banery reklamowe to świetny sposób na promowanie produktów lub usług, ale są one jedną z najmniej efektywnych metod monetyzacji bloga lub strony internetowej, zwłaszcza jeśli masz tylko kilku lojalnych czytelników.
Na przykład, możesz być podekscytowany, po raz pierwszy ustawiając kampanię reklamową, szczególnie jeśli wygląda na to, że ruch już płynie. Jednak prawda jest taka, że większość z tych kliknięć będzie pusta (co oznacza, że prawdopodobnie zostały wykonane przez boty lub ludzi, którzy nie byli zainteresowani tym, o czym była Twoja oferta) i prawie żaden z nich nie zamieni się w rzeczywistą sprzedaż.
Natomiast marketing afiliacyjny daje Ci dostęp do grupy docelowej, ponieważ ludzie już wyrazili zainteresowanie tym, w co klikają i w wyniku tego oczekują jakiejś wiadomości lub treści, która pomoże im rozwiązać ich problemy.
Marketing afiliacyjny a strony porównujące
Marketing afiliacyjny nie ma nic wspólnego ze stronami porównawczymi, ponieważ polega po prostu na promowaniu produktów i usług, które już istnieją, w celu generowania dochodów.
Marketing partnerski jest doskonałym sposobem na zaprezentowanie wielu ofert jednocześnie, ponieważ nie jest ograniczony, jeśli chodzi o to, co może promować lub w ilu różnych miejscach linki mogą się pojawić, co czyni go jednym z najłatwiejszych sposobów na monetyzację istniejącego bloga lub strony internetowej.
Porównywarki wymagają jednak czasu poświęconego na wyszukiwanie dostępnych ofert, które pasują do Twojej niszy. Oferty te następnie muszą być prezentowane tam, gdzie mogą być bezpośrednio porównywane przez czytelnika, który chce wybrać dla siebie najlepszą dostępną opcję.
Marketing afiliacyjny a posty sponsorowane
Te dwie strategie to nie to samo – post sponsorowany to artykuł lub wideo, które tworzysz sam, ale ktoś inny płaci za jego publikację na Twojej stronie (lub kanale). Jest to świetny sposób na promowanie swoich produktów i usług, dając jednocześnie ludziom coś wartościowego. Dodatkowo może wygenerować trochę dodatkowej gotówki bez większego nakładu pracy.
Z drugiej strony, marketing afiliacyjny polega na tworzeniu postów na blogu i filmów o produktach i usługach oferowanych przez inne firmy. Wymaga to dokładnego zbadania różnych ofert przed wybraniem tej, która najlepiej pasuje do oczekiwań i potrzeb Twoich odbiorców, ponieważ nie ma miejsca na błędy, ani na pisanie treści, które nie są wartościowe, ale także nie związane z tym, co ludzie chcą oglądać. Podczas gdy strony trzecie mogą nie płacić ci za tworzenie takich promocyjnych postów, otrzymujesz coś lepszego niż to – wynagrodzenie prowizyjne.
Marketing afiliacyjny może być zatem bardziej opłacalny, ponieważ można otrzymywać cykliczną prowizję która może być kilkukrotnie większa niż jednorazowa opłata otrzymana za opublikowanie postu sponsorowanego.
Marketing afiliacyjny a płatne recenzje
Płatne recenzje i marketing afiliacyjny to dwie zupełnie różne rzeczy – jedna jest używana jako narzędzie promocji, podczas gdy druga daje marketerom dostęp do potencjalnych klientów w zamian za pisanie lub tworzenie treści, które są zarówno wysokiej jakości, jak i przekonujące.
Płatne recenzje polegają na znalezieniu produktów lub usług, z których Twoim zdaniem skorzystają Twoi odbiorcy, a następnie napisaniu szczegółowych artykułów lub nagraniu filmów na ich temat po otrzymaniu zaawansowanej kopii samego produktu lub pieniędzy na jego zakup. Może to zająć wiele godzin w zależności od tego, jak duży research należy wykonać i co musi być powiedziane w recenzji – ostatecznie chodzi o przekonanie czytelników, że powinni kupić jakikolwiek produkt lub usługę, o której piszesz.
Czy można połączyć marketing afiliacyjny z innymi działaniami marketingowymi?
Marketing afiliacyjny może działać w doskonałej harmonii i synergii z innymi rodzajami monetyzacji.
Na przykład, jeśli już generujesz dochody ze swojej strony internetowej z miejscami reklamowymi, to marketing afiliacyjny może pomóc Ci zwiększyć te zarobki jeszcze bardziej.
Z drugiej strony są blogerzy, którzy nie mają w ogóle własnej strony, ale nadal chcą zarabiać online. Jeśli tak jest w Twoim przypadku, ale nigdy wcześniej nie próbowałeś monetyzować bloga, to jest to zdecydowanie lepsza opcja niż płatne posty czy banery reklamowe. Nie będziesz spędzać czasu i marnować pieniędzy na tworzenie treści, które mogą nawet nie współgrać z Twoją publicznością, a jednocześnie nie będziesz marnował cennego miejsca na ekranie na reklamy. Zamiast tego, możesz dołączyć do programu partnerskiego i zarabiać szybciej i łatwiej.
Przykłady firm korzystających z marketingu afiliacyjnego
Wiele firm na całym świecie polega na marketingu afiliacyjnym, aby wygenerować dodatkowy ruch, zainteresowanie i dochody. Czy wiesz, jakie firmy szeroko wykorzystują marketing afiliacyjny?
Marketplace
Marketerzy na Amazon, eBay i innych podobnych platformach zajmują się wyszukiwaniem najlepszych ofert. Jedyna różnica pomiędzy “partnerem” podłączonym do marketplace i każdym innym bez tego połączenia jest taka, że ten pierwszy dokonał uzgodnień z tą platformą przed opublikowaniem czegokolwiek. Tego typu partnerzy mogą również otrzymać wynagrodzenie za linkowanie do konkretnych pozycji w ramach artykułów na innych stronach internetowych, co oznacza zwiększoną konwersję dla wszystkich zaangażowanych.
Istnieje wiele tysięcy osób sprzedających produkty online, które polegają w dużej mierze na marketplace w celu sprzedaży większej ilości rzeczy. Musisz wiedzieć, że jedynym powodem, dla którego to robią, jest zarabianie pieniędzy, a jeśli możesz im w tym pomóc, otrzymasz wynagrodzenie za swoje wysiłki. Ten rodzaj marketingu afiliacyjnego nie jest bardzo wymagający: wystarczy zarejestrować się w marketplace, znaleźć produkty, które są związane z tym, o czym już mówisz na swoim blogu i zacząć zarabiać.
witryny eCommerce
Nie tylko duże marketplace’y inwestują w marketing afiliacyjny, ale również pojedyncze firmy eCommerce często decydują się na pójście tą drogą.
Jeśli wiesz, czego szukają twoi odbiorcy, zarabianie pieniędzy poprzez mówienie im o produktach lub usługach, którymi mogą być zainteresowani, nie jest zbyt trudne. Wiele z tych firm zapewni również kupony i inne zachęty, jeśli polecisz ich sklep lub produkty, a te zdecydowanie mogą zamienić się w ładne małe “premie”.
Mnóstwo firm eCommerce, które zapłacą Ci za pisanie o ich produktach. To samo dotyczy sytuacji, gdy same korzystają z marketingu afiliacyjnego. Dlatego marki z łatwością znajdą osoby, które wiedzą, o czym mówią, jeśli chodzi o sprzedaż produktów lub usług online.
Firmy eCommerce zawsze szukają sposobów na przyciągnięcie większej liczby klientów, co oznacza, że zazwyczaj są skłonne zapłacić każdemu, kto może im w tym pomóc. Wszystko, co musisz zrobić, to znaleźć stronę eCommerce, zarejestrować się jako partner (lub wysłać im wiadomość bezpośrednio, aby zapytać, czy posiadają taki program) i zacząć pisać o produktach, aby zarobić prowizję od sprzedaży.
Przykłady: Yves Rocher, Everything5Pounds
Strony hostingowe
Jeśli jesteś blogerem lub właścicielem strony internetowej, istnieje duża szansa, że słyszałeś już o usługach hostingowych. Są to firmy, które umożliwiają ludziom uruchomienie własnych stron internetowych, bez względu na ich rodzaj (np. firmy, blogi). Wiele witryn hostingowych oferuje programy partnerskie dla każdego, kto skieruje potencjalnych klientów do nich.
Znalezienie blogu firmy hostingowej, która płaci partnerom jest dość proste: wystarczy poszukać firm, które oferują programy partnerskie, zarejestrować się jako partner i zacząć promować swoje usługi. Jeśli chcesz zapisać się do takich programów, to pamiętaj o tym, aby były one zaufane, ponieważ możesz napotkać po drodze wiele problemów, np. z otrzymywaniem płatności partnerskich.
Ponieważ istnieje tak wiele osób prowadzących własne strony internetowe w dzisiejszych czasach, nie jest to zbyt trudne, aby rozpocząć zarabianie pieniędzy poprzez promowanie usług hostingowych dla blogerów i właścicieli stron internetowych. Jest to również obszar, w którym można naprawdę wyróżnić się od konkurencji, ponieważ nie jest to bardzo popularna metoda w społeczności blogerów.
Przykłady: GoDaddy, Bluehost, Hostgator
Przedsiębiorstwa i narzędzia SaaS
Innym rodzajem programu partnerskiego, który jest obecnie niezwykle powszechny, są te prowadzone przez firmy z branży SaaS.
Jeśli masz stronę internetową lub inną platformę, na której ludzie mogą znaleźć więcej informacji o rzeczach, którymi się zajmujesz, to nie będzie Ci trudno zacząć zarabiać.
Firmy SaaS szukają nowych osób do promowania swoich produktów lub usług. Jeśli jesteś blogerem, marketerem afiliacyjnym lub właścicielem firmy, to promowanie tego typu firm jest zazwyczaj bardzo proste. Istnieje wiele różnych narzędzi i usług, które pomogą Ci uzyskać więcej z Twoich wysiłków online.
Nie ma znaczenia, czy promujesz blog, czy narzędzie do budowania stron internetowych – najważniejsze jest to, że są tam firmy, które zapłacą Ci za to. Poświęć więc czas na znalezienie firm SaaS w swojej niszy, a dopiero potem zarejestruj się jako afiliant, abyś mógł zacząć zarabiać.
Przykłady: LiveAgent, Hootsuite, Typeform
Jak zacząć działać w marketingu afiliacyjnym?
Zdecyduj, jaki rodzaj produktu chcesz promować
Znalezienie swojej niszy rynkowej i produktów, które lubisz promować jest kluczowe dla Twojego sukcesu. Ludzie nie chcą angażować się w treści, które nie są godne zaufania lub wiarygodne, więc jeśli nie wierzysz w produkty lub usługi, które promujesz jako partner, twoja publiczność to zauważy i ta działalność nie będzie już tak lukratywna.
Najważniejszą rzeczą do zrobienia jest więc podjęcie decyzji, jaki rodzaj produktów chcesz promować. Jeśli jesteś blogerem, właścicielem strony internetowej lub marketerem afiliacyjnym, to istnieją dwa główne rodzaje produktów lub usług, które pomogą Twojej firmie: przedmioty fizyczne i dobra cyfrowe.
Wybór produktu fizycznego często będzie znacznie łatwiejszy dla początkujących. Prawdopodobnie masz już przynajmniej jeden obszar zainteresowań, więc po prostu wybierz coś związanego z tymi tematami.
Na przykład, jeśli kochasz jogę to promowanie kursów fitness lub nawet coś bardziej ogólnego jak zdrowe przekąski będzie naprawdę dobrym wyborem.
Jeśli jesteś właścicielem strony internetowej lub blogerem to produkty cyfrowe mogą być Twoim najlepszym wyborem. Obejmują one wszystko od oprogramowania do kursów online, ebooki, a nawet usługi hostingowe. To nie jedyne przedmioty, które są istotne, ale mogą one również dać wysokie konwersje.
Kiedy już zdecydujesz, jaki typ produktu lub usługi chcesz promować, czas przejść do kroku nr 2.
Dowiedz się, kto jest Twoim idealnym odbiorcą
Kolejnym krokiem jest znalezienie swojej idealnej grupy odbiorców. I tutaj powinieneś odpowiedzieć sobie na sporo pytań:
- Gdzie spędzają czas online?
- Z jakich innych programów partnerskich korzystali w przeszłości?
- Kim są ich ulubieni blogerzy, vlogerzy, czy właściciele stron internetowych (jeśli promujesz produkt fizyczny)?
Jeśli zidentyfikujesz swoją publiczność, będziesz bardziej skuteczny w sprzedaży swojej oferty partnerskiej. Rozpoznanie ich potrzeb, wymagań i oczekiwań pomoże Ci zawęzić ofertę. To pomoże Ci zaprezentować ofertę partnerską w najlepszy możliwy sposób, tak aby faktycznie chcieli kupować produkty.
Im więcej wiesz o swojej publiczności, tym łatwiej będzie ją zidentyfikować i przekonwertować. Odpowiedzi na wyżej wymienione pytania mogą również pomóc w podjęciu decyzji, jaki rodzaj produktu prawdopodobnie będzie działać najlepiej dla tego konkretnego rynku.
Kiedy już wiesz, gdzie Twoi potencjalni klienci są obecni i aktywni, a także jaki rodzaj przekazu prawdopodobnie najbardziej do nich przemówi, jesteś gotowy, aby przejść do następnego kroku
Znajdź firmy, które prowadzą programy marketingu afiliacyjnego
Teraz wiesz, co chcesz promować i kto jest twoją grupą docelową. Najwyższy czas, aby przystąpić do znalezienia konkretnych programów partnerskich.
Znalezienie programów partnerskich do promowania jest dość proste – wystarczy wpisać kilka słów kluczowych w Google i poświęcić swój czas na przejrzenie wyników wyszukiwania.
Możesz spróbować słów kluczowych:
program partnerski + nazwa produktu/kategorii, którą chcesz promować
program marketingu afiliacyjnego + nazwa marki/branży (jeśli chcesz promować wiele produktów/usług z tej samej firmy/branży)
popularne lub niszowe programy partnerskie (kto wie, może się zainspirujesz?).
Przekonasz się, że istnieje wiele stron internetowych, które już opracowały listy firm, które prowadzą popularne kampanie marketingu afiliacyjnego, więc nie wahaj się ich sprawdzić.
Następnie należy skontaktować się z wybraną firmą i ubiegać się o bycie jednym z ich partnerów. Niektóre z tych programów marketingu afiliacyjnego wymagają jedynie wysłania wiadomości lub złożenia formularza zgłoszeniowego, ale w przypadku innych będziesz musiał nagrać zgłoszenie wideo i wysłać je lub nawet wziąć udział w serii wywiadów. Każda firma może mieć swoje indywidualne wymagania.
Tworzenie strategii marketingu afiliacyjnego dla własnych przedsięwzięć
Marketing afiliacyjny bez strategii jest jak dzierganie czapki za pomocą cienkiej nitki – możesz to zrobić, ale dlaczego miałbyś, jeśli istnieje dobra wełna (strategia), która sprawi, że twoje zdanie będzie łatwiejsze, szybsze do wykonania i lepsze?
Musisz więc stworzyć strategię, która powinna zawierać:
tworzenie treści
kanały promocyjne
przesyłanie wiadomości
Twoja oferta marketingu afiliacyjnego
Poniżej omówimy szczegółowo każdy z tych aspektów strategii marketingu afiliacyjnego.
Tworzenie treści
Tworzenie treści jest kluczowe dla Twojej strategii marketingu afiliacyjnego, ponieważ może to mało prawdopodobne, że ludzie natkną się na Twoją ofertę bez tego elementu.
Twoim pierwszym krokiem w tworzeniu treści powinna być wiedza o tym, jaki typ wpisów na blogu sprawdzi się w Twoim przypadku.
Oto tylko kilka form, które możesz wykorzystać w swojej strategii marketingu afiliacyjnego:
wpisy na blogu – upewnij się, że masz co najmniej jeden na każdy z najbardziej popularnych tematów, a następnie linkuj do nich ze wszystkich innych form treści, aby czytelnicy nie mogli ich przegapić
poradniki – listy porad i wskazówek, krótkie e-booki lub inne zasoby, które pomogą Twoim odbiorcom rozwiązać typowe problemy, z którymi mogą się spotkać
posty how-to – są one świetne dla firm, które mają swoje własne przewodniki na stronach, ponieważ możesz stworzyć treść łącząc to z dodatkowymi wskazówkami
recenzje – wszystkiego, od książki, którą ostatnio przeczytałaś, po torebkę, która wpadła Ci w oko
wywiady – są świetne do tworzenia treści, szczególnie, jeśli jest ktoś, kogo spostrzeżenia i wiedza na interesujący Cię temat mogą być cenne dla Twojej grupy docelowej lub, jeśli ma ciekawą historię stojącą za swoim sukcesem
infografiki – jeśli jesteś wystarczająco mądry i kreatywny, to infografika może być świetnym pomysłem, o ile jest łatwa do zrozumienia i dobrze wygląda
studia przypadków – są one super pomocne dla odbiorców, ponieważ mogą zobaczyć rzeczywiste przykłady, jak twój produkt lub usługa pomogła komuś innemu
opracowania – aby pozycjonować się jako ekspert i edukować swoich odbiorców
nagrania – istnieje mnóstwo sposobów na tworzenie filmów, ale kilka szybkich metod, które nie wymagają żadnych dodatkowych umiejętności, to po prostu nagrywanie screencastów podczas rozmów (co większość ludzi i tak preferuje) lub pójście z nagranymi wcześniej lub na żywo webinarami.
landing pages – możesz tworzyć strony docelowe, które są zoptymalizowane dla różnych linków partnerskich. Oznacza to, że dla każdego z Twoich linków partnerskich możesz ustawić stronę docelową, która jest idealnie przygotowana dla Twoich odbiorców
Tutaj jedynym ograniczeniem jest Twoja własna kreatywność. Mając za sobą część strategii związaną z tworzeniem treści, przejdźmy do kanałów promocyjnych
Kanały promocyjne
Kiedy masz już strategię, czas przekształcić całą tę treść w kanały promocyjne. Aby dowiedzieć się, jak dotrzeć do swoich odbiorców, dobrze jest zrobić listę wszystkich możliwych mediów i zdecydować, które z nich działają najlepiej dla Ciebie i mieszczą się w Twoim budżecie marketingowym.
Oto kilka kanałów promocyjnych, które możesz wykorzystać w swojej strategii marketingu afiliacyjnego:
social media – Facebook, Twitter, Instagram, i Pinterest, itp. są świetne, zwłaszcza jeśli interesujesz się modą lub urodą. Na początek dobrze jest po prostu udostępniać posty na platformach, z których zwykle korzystasz osobiście, o ile są one istotne dla Twojej grupy docelowej.
komentarze na blogach – wyszukaj blogi w swojej niszy lub pokrewnych dziedzinach i zostaw odpowiednie komentarze z linkami wskazującymi na Twoje treści
Slideshare – stwórz tu prezentację i opublikuj ją wraz z linkami do innych form treści
katalogi artykułów – publikuj swoje treści pod różnymi tytułami i linkuj do innych formatów
katalogi infografik – zamieszczaj infografiki z linkami do każdej części lub konkretnego zasobu
fora – dołącz do forów w swojej niszy i zostawiaj wnikliwe komentarze do postów, które są związane z Twoją działalnością, ale upewnij się, że nie spamujesz
serwisy do przesyłania filmów – najlepiej jest tworzyć unikalne filmy dla każdego z tych kanałów, ale możesz przesłać również filmy retargetingowe lub wyjaśniające, pod warunkiem, że ich miniatury przyciągają wzrok i znajdują się w nich linki
informacje prasowe – napisz jedną o sobie, jesteś afiliantem więc temat jest odpowiedni
wywiady wideo – poproś influencerów z Twojej niszy o wywiad wideo z linkami do wszystkich Twoich treści
posty gościnne – pisz posty gościnne na innych blogach z Twojej branży lub pokrewnych i linkuj z każdej części
email marketing – jeśli posiadasz bazę danych z innych działań marketingowych (np. stworzyłeś odpowiedni ebook, który ludzie pobrali) to możesz, po otrzymaniu zgody, wykorzystać ją do promowania swojej oferty partnerskiej na pozyskane adresy
płatne reklamy – świetne, jeśli znasz już swoją grupę docelową i wiesz, czym się interesuje, dzięki czemu możesz mieć pewność, że bezpośrednia promocja do niej będzie skuteczna
budowanie listy – budowanie własnej listy subskrybentów i kupujących, a nie poleganie na darmowym ruchu z Google, stanowi świetną okazję do marketingu afiliacyjnego, o ile treść jest wystarczająco istotna i nie sprzedajesz jej zbyt mocno lub oferujesz zniżki, ponieważ obie te rzeczy prawdopodobnie będą działać na twoją niekorzyść
Dowód społeczny – w razie potrzeby daj dowód w mediach społecznościowych, np. jeśli masz referencje na temat tego, jak wspaniałe są Twoje produkty/usługi, lub udostępniaj studia przypadków, które przedstawiają ludzi używających ich z powodzeniem. Oczywiście załącz odpowiednie linki
Wysyłanie wiadomości
Oczywiście, powinieneś pracować nad przekazem, który zostanie odebrany przez Twoich odbiorców. Nie chcesz wyjść na spamera lub natrętnego. Jest to Twoja szansa na pokazanie, jak dużo wiesz o ich problemach i że jesteś właściwą osobą do ich rozwiązania.
Chodzi tutaj o storytelling – opowiedz o tym, dlaczego tak długo trwało stworzenie tego produktu lub usługi, kto za nim stoi, jak już pomógł innym ludziom i jakie korzyści uzyskają Twoi odbiorcy z jego zakupu lub użytkowania.
Pamiętaj, że niektóre z rzeczy, o których tutaj wspominamy, mogą nie działać na niektórych kanałach, więc upewnij się, że przeprowadzisz własne dokładne badania, zanim skoczysz na głęboką wodę. W ten sposób unikniesz wszelkich przyszłych problemów z platformą, z której korzystasz.
Musisz być szczególnie ostrożny z: mediami społecznościowymi, forami i katalogami artykułów. Google prawdopodobnie nie polubi Cię pod względem optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO) jeśli będziesz spamował linkami, więc upewnij się, że istnieje naturalny przepływ do Twoich treści.
Ponadto, zawsze pytaj o opinie – oczywiście proś o recenzje od swoich klientów, ale upewnij się, że robisz to w sposób, który ma sens dla obu stron. Klienci naprawdę doceniają to, że są grzecznie proszeni, a nie tylko oczekuje się od nich, że zostawią recenzję po złożeniu zamówienia. Te recenzje mogą być wykorzystane jako dowód społeczny również później.
Nie trzeba dodawać, że jest to dobra praktyka, aby podziękować swoim klientom za dostarczenie opinii. Możesz dać im dodatkowe zachęty za to, aby zachęcić ich do zakupu i pozostawić dalsze recenzje w przyszłości.
Twoja oferta marketingu afiliacyjnego
Wiesz już, co będziesz promować poprzez marketing afiliacyjny, ale kluczowe jest upewnienie się, że jest to coś, co Twoi odbiorcy uznają za wartościowe.
Nie wrzucaj tylko przypadkowego opisu produktu – pokaż różnicę między różnymi opcjami i dlaczego Twoja jest lepsza. Możesz też dodać bonusy, które nie wchodzą w skład standardowej oferty, jeśli chciałbyś zachęcić klientów do wyboru jednej konkretnej opcji.
Jeśli promujesz usługę, a nie rzeczywisty produkt, upewnij się, że wspominasz o tym, jakiego rodzaju wyników użytkownicy mogą oczekiwać. Nawet lepiej, jeśli masz jakieś historie sukcesu, które pokazują, jak dobrze usługa była wykonywana w przeszłości. Możesz również dodać kilka zastrzeżeń o możliwych trudnościach lub blokadach drogowych, aby Twoi odbiorcy nie zniechęcili się podczas pierwszego korzystania z usługi.
Jeśli sprzedajesz produkt fizyczny, pamiętaj, aby uwzględnić to, jak wygląda. Możesz również dać potencjalnym nabywcom wyobrażenie o wielkości, wadze lub jakichkolwiek innych cechach produktu. W tym celu powinieneś również zamieścić zdjęcia i filmy produktu, jeśli tylko jest to możliwe. Masz dużo większe szanse na sprzedaż, jeśli ludzie będą mogli zobaczyć Twoją ofertę.
Po przeprowadzeniu wszystkich tych badań i upewnieniu się, że wszystko jest idealne, nadszedł czas, aby się wypromować. Musisz skontaktować się z rzeczywistymi ludźmi, aby mogli zobaczyć swoją ofertę i wybrać właśnie ją. Powinieneś również być w stanie odpowiedzieć na wszelkie pytania, jakie ludzie mogą mieć na temat produktu lub usługi.
Make sure to include all essential information here – what it is that you’re selling and why people should choose to buy from you over anyone else. You also need to include your contact details so that people can easily get in touch with you with those questions.
This is the part where most beginners fail because there’s simply too much for them to learn. It might all seem like a lot of work, but it will definitely pay off if done right.
Be patient – it may take time to see the desired results
You have an amazing offer and great content, but the sales still aren’t flowing in? Be patient, friend. It may take some time to see the results that you’re looking for, but if everything has been done right by following the previous tips then your efforts will definitely pay off.
You just need to be consistent with your work and stay persistent. It’s hard in the beginning if you make few or no conversions at all, but trust us that the wait will be worthwhile. Soon enough, you’ll see the results of your efforts and enjoy your job more than ever before. All it takes is a little patience and hard work, and isn’t that what we were all taught as children?
Musisz być cierpliwy pracując z marketingiem afiliacyjnym. Może minąć trochę czasu, zanim ludzie nawet zauważą Twoje treści, bądź się zarejestrują, nie mówiąc już o kupowaniu. Więc nie zniechęcaj się, jeśli nie widzisz żadnych wyników po pierwszych kilku tygodniach lub miesiącach pracy.
Wdrożenie marketingu afiliacyjnego
No i proszę – teraz już wiesz co robić, ale jak to zrobić, to już zupełnie inna historia.
Wybierz wiodące platformy mediów społecznościowych dla swojego marketingu afiliacyjnego
Po pierwsze, musisz wybrać platformy mediów społecznościowych, które są istotne dla Twojej grupy odbiorców. Nie możesz oczekiwać, że wszyscy będą cię śledzić na każdej platformie – spróbuj skupić się na wiodących społecznościach, takich jak Facebook czy Twitter, jeśli są one popularne wśród twojej docelowej demografii. Jeżeli istnieje wystarczająco duża społeczność wokół jednego konkretnego tematu (np. weganizmu), dołącz do niej. Musi być również łatwy sposób na umieszczanie linków, aby ludzie nie mieli trudności z podążaniem za Tobą.
Po raz kolejny, bądź cierpliwy. Minie trochę czasu, zanim zbudujesz silną bazę zwolenników na różnych platformach mediów społecznościowych. Tak długo, jak pracujesz, Twoje wyniki w końcu nadejdą.
Wybierz niszę i temat
Jeśli chcesz pracować z marketingiem afiliacyjnym, najlepiej wybierz niszę i temat, który jest istotny dla Twoich odbiorców. Pomyśl mądrze, ponieważ z niszy tej będzie pochodziło najwięcej odwiedzających. Zrób research na temat tego, czego ludzie szukają online – sprawdź Google Keyword Planner lub KWFinder. W ten sposób dowiesz się dokładnie, ile wyszukiwań miesięcznie jest dla pewnych słów kluczowych (związanych z samym tematem lub jego popularnością), co może dać ci pomysł, które posty na blogu lub produkty mogą działać dobrze.
Tak naprawdę nie ma znaczenia, czy jest to blog, kanał na YouTube, czy strona e-commerce – wystarczy, że wybierzesz coś, co interesuje Ciebie i Twoich odbiorców, i rozpoczniesz nad tym pracę po tym, jak poświęcisz trochę czasu na przemyślenie tematu. Co ludzie mogliby uznać za przydatne? Co możesz zrobić lepiej niż ktokolwiek inny w sieci?
Jest to szczególnie ważne dla początkujących, ponieważ wymyślenie czegoś zupełnie świeżego i nowego może być trudne. Proponujemy zacząć od wybrania niszy lub tematu, którym jesteś już zainteresowany, ponieważ wtedy znacznie łatwiej będzie Ci włożyć cały swój czas, wysiłek i pasję w tworzenie wspaniałych treści.
Wybierz produkty, które chcesz promować
Po znalezieniu tematu(ów) do wyboru, nadszedł czas na wybór produktów. Tutaj marketing afiliacyjny staje się naprawdę przyjemny! Zarabiasz prowizję za każdą sprzedaż, którą wykonasz, więc wszystko co musisz zrobić to znaleźć produkty związane z wybraną przez Ciebie niszą lub tematem i zachęcić potencjalnych klientów do ich zakupu. To może być naprawdę proste, jeśli sam jesteś miłośnikiem danego produktu. Sprawdź też umowy prawne – sprawdź, czy jesteś prawnie zobowiązany do wprowadzania na rynek określonych produktów.
To zajmie trochę czasu, zanim zbudujesz reputację i zdobędziesz zaufanie wśród swojej grupy docelowej, więc po prostu bądź cierpliwy i uczciwy – jedna fałszywa recenzja może doprowadzić do kilku sprzedaży, ale nie sprawi, że stali klienci powrócą. Promowanie produktów jest najlepszym sposobem na rozpoczęcie marketingu afiliacyjnego, ponieważ w ten sposób można uzyskać wynagrodzenie za opowiadanie ludziom z entuzjazmem o produktach, które sam uważasz za przydatne.
Produkty fizyczne vs. produkty cyfrowe vs. usługi
Istnieją trzy główne rodzaje produktów, które możesz promować jako partner: produkty fizyczne, produkty informacyjne i usługi. Każdy z nich ma swoje zalety – na przykład produkty cyfrowe nie muszą być wysyłane, ponieważ są dostarczane w formie elektronicznej natychmiast po dokonaniu zakupu. To czyni je idealnymi, jeśli Twoja nisza lub temat ma związek z e-learningiem, szkoleniami lub innymi rodzajami edukacji.
Produkty fizyczne to zazwyczaj przedmioty z prawdziwego zdarzenia, które można wysłać (lub dostarczyć samemu) po ich sprzedaży – ubrania, produkty kosmetyczne, a nawet żywność pasują do tej kategorii.
Usługi obejmują takie rzeczy jak masaże/ zabiegi spa, treningi personalne i inne podobne rodzaje działań, jak również narzędzia online lub subskrypcje, które są sprzedawane na bieżąco.
To od Ciebie zależy, który z nich najlepiej sprawdzi się w Twojej niszy lub temacie, więc zastanów się nad tym dokładnie. Zawsze możesz na początku przetestować różne produkty, a następnie po znalezieniu czegoś, co działa dobrze (i oferuje dobrą stawkę prowizji) wybrać najbardziej odpowiedni.
Zbadaj inne kanały
Marketplace partnerski
Jeśli naprawdę zmagasz się z wymyślaniem wspaniałych produktów afiliacyjnych, które są istotne dla Twojej niszy lub tematu, może marketplace online jest drogą do zbawienia? Zazwyczaj pozwalają one na łatwe wyszukiwanie i przeglądanie różnych ofert, więc zdecydowanie warto je rozważyć.
Sprawdź swoją konkurencję
Coś, co pomoże Ci rozpocząć marketing afiliacyjny, to zbadanie, co robią inni ludzie. W ten sposób, uczysz się na ich błędach i sukcesach. Istnieją różne sposoby, aby to osiągnąć, a najprostszym z nich jest prawdopodobnie użycie Google Search Console. Zobaczysz tutaj, ile backlinków znajduje się na określonych stronach Twojej witryny lub bloga, co może dać Ci pojęcie o tym, kto jeszcze promuje podobne produkty online. W ten sposób łatwiej jest znaleźć reklamy partnerskie konkurencji (i dołączyć do nich, jeśli chcesz) bez konieczności ręcznego przeszukiwania stron internetowych lub blogów.
Hasła wyszukiwania
Następnym krokiem po znalezieniu reklam partnerskich konkurencji jest zorientowanie się w najbardziej popularnych hasłach wyszukiwania używanych w Twojej niszy. Robiąc to, stworzysz wspaniałe treści, których ludzie faktycznie szukają. Możesz użyć Google Keyword Planner i wpisać kilka pomysłów związanych z tematem. Następnie zobaczysz, jakie wyszukiwania są najbardziej popularne i ile razy są one wykonane miesięcznie (plus, poznasz inne przydatne szczegóły).
W ten sposób, gdy ktoś wpisze jedną z tych fraz, w wynikach wyszukiwania pojawi się twoja strona. Następnie wystarczy dowiedzieć, gdzie jest najlepsze miejsce aby umieścić reklamę, tak aby ludzie zobaczyli ją bez problemu.
Rodzaje programów marketingu afiliacyjnego
Wysoko płatne programy marketingu afiliacyjnego
Jedną z najważniejszych rzeczy, które należy rozważyć przy zapisywaniu się do programu partnerskiego jest to, czy płaci on przyzwoitą stawkę prowizji. Jeśli nie, to po co zawracać sobie głowę angażowaniem się w tę platformę?
Wysoko płatne programy partnerskie są najbardziej atrakcyjne w oczach partnerów. Produkty, które promują są zazwyczaj wysokiej jakości i niezwykle użyteczne, co oznacza, że możesz je bez obaw promować wśród swojej grupy docelowej.
Programy takie wyróżniają się spośród innych wysokim wynagrodzeniem prowizyjnym i bardzo atrakcyjnymi zasadami uczestnictwa. Często są szybkie w konfiguracji i pełne pomocnych materiałów. Możesz znaleźć tam wstępnie napisaną stronę sprzedaży, banery, linki tekstowe i inne.
Programy te są również zazwyczaj pełne wartościowych, gotowych treści, które możesz wykorzystać również do promocji produktów danej firmy.
Jeśli szukasz firm, które oferują wysokie stawki prowizji, to spójrz na te:
Bluehost (do 188$ za sprzedaż)
Hostgator (do 129$ za sprzedaż)
SiteGround (do 100$ za sprzedaż)
Czy istnieją jakieś wady wysokopłatnych programów marketingu afiliacyjnego? Nie, ale często mogą stanowić wyzwanie. Weź pod uwagę, że na rynku jest wielu rywali, a konkurencja jest naprawdę ostra. Pomyśl o tym, zanim zanurkujesz w wysokopłatne programy partnerskie.
Mało płatne programy marketingu afiliacyjnego
Jak można sobie wyobrazić, nisko płatne programy marketingu afiliacyjnego są przeciwieństwem wysoko płatnych. Prowizja, którą oferują jest zazwyczaj znacznie niższa – zaledwie jedno-, dwucyfrowa stawka, która nie jest szczególnie rzadka dla tego rodzaju programu.
Teraz pojawia się pytanie, dlaczego ktoś miałby zawracać sobie głowę promowaniem takich produktów? Cóż, jeśli są one przydatne i wartościowe, to nie ma powodu, aby ich nie promować. Nawet przy niskich stawkach prowizji, mogą one generować stały dochód czasami bardzo wysoki.
Jakie są zalety nisko płatnych programów marketingu afiliacyjnego? Często są one bardzo łatwe do dołączenia, nie wymagają wielu przygotowań i mogą być mniej konkurencyjne niż wysokopłatne lub wysokonakładowe programy partnerskie. Główną wadą jest oczywiście opłata prowizyjna.
Programy marketingu afiliacyjnego o dużym zasięgu
Na czym polega główna zasada działania programu marketingu afiliacyjnego o dużym zasięgu? Tego typu programy partnerskie pozwalają Ci na polecanie wielu produktów. Za każdą sprzedaż lub lead otrzymujesz określoną stawkę prowizji.
Istnieją dwie główne korzyści z zaangażowania w program marketingu afiliacyjnego o dużym zasięgu: po pierwsze mogą być bardzo lukratywne ze względu na dużą liczbę sprzedaży generujących stosunkowo duże łączne zarobki, a po drugie są świetne, jeśli skupiasz się na ilości zamiast na jakości.
Jakie są główne wady programów marketingu afiliacyjnego o wysokim zasięgu? Przy dość niskiej prowizji za sprzedaż, aby zgromadzić przyzwoity dochód, musisz wygenerować więcej przychodów od każdego klienta niż w przypadku programów wysokopłatnych. To może być trudne, ponieważ większość ludzi po prostu nie napędza wystarczająco dużo ruchu lub nie ma wystarczających aktywów, aby to umożliwić. Dodatkowo, tego typu programy partnerskie są często bardzo konkurencyjne i nasycone wieloma różnymi partnerami promującymi je, więc ciężko jest się wyróżnić z tłumu.
Jaka jest główna korzyść? Duże ilości to większa sprzedaż i większe prowizje dla Ciebie.
Programy marketingu afiliacyjnego o niskim zasięgu
Jaka jest główna zasada działania programu marketingu afiliacyjnego o niskim zasięgu? To samo, co w przypadku wysokiego zasięgu, ale z inną wypłatą za sprzedaż. Prowizja za każdy wygenerowany lead lub sprzedaż może być bardzo niska, dlatego ważne jest, aby promować wiele produktów, aby zarabiać na nich przyzwoite pieniądze.
Jakie są korzyści? Programy marketingu afiliacyjnego o niskim zasięgu mogą być świetnym sposobem na zarobienie trochę pieniędzy na boku – nawet przy zaledwie kilku sprzedażach lub leadach można zarobić całkiem przyzwoite pieniądze. Dodatkowo, są one często bardziej poważne i godne zaufania niż wysokopłatne programy partnerskie, a niska wypłata oznacza mniejszą konkurencję między promującymi je afiliantami.
Ważne jest również to, że nie słyszało o nich tak wiele osób, co oznacza, że konkurencja jest mniejsza.
Jak promować produkty poprzez marketing afiliacyjny?
Ważne jest, aby wiedzieć, że aby odnieść sukces podczas promowania cudzych produktów lub usług, potrzebujesz dobrych umiejętności copywriterskich. Twoje treści muszą cangażować odwiedzających i przekonać ich, że powinni kupić ofertę z Twojego linku zamiast iść bezpośrednio do strony. Wiemy, że łatwiej coś powiedzieć niż zrobić, ale wiemy też, że jest to możliwe!
Aby odnieść sukces w tym modelu biznesowym, powinieneś najpierw wybrać odpowiednią niszę dla swojej strony internetowej, ponieważ to właśnie tam wszystkie twoje wysiłki będą najbardziej opłacalne. Jeśli chcesz zarabiać dobre pieniądze promując oferty partnerskie, powinieneś mieć stronę internetową o czymś, co jest również związane z pasją wielu ludzi.
Jakie są najlepsze sposoby na napędzanie ruchu?
Istnieje wiele sposobów na promowanie ofert afiliacyjnych – możesz na przykład wykorzystać media społecznościowe lub płatne reklamy. Jednak najlepszym źródłem będzie ruch na Twojej stronie, który z kolei pochodzi z wyników wyszukiwarek. Dlatego tak ważne jest, aby skupić się na SEO i tworzeniu wysokiej jakości treści zamiast spamerskich backlinków.
Ważne jest również, aby wiedzieć, że im więcej masz odwiedzających, tym lepsze będą wyniki – SEO opłaca się w dłuższej perspektywie. Możesz zacząć generować pieniądze z marketingu afiliacyjnego, nawet jeśli twoja strona nie przynosi obecnie dużego ruchu. Będziesz w stanie wygenerować dużo więcej przychodów, jeśli będziesz powiększał swój biznes i otrzymywał więcej odwiedzających miesięcznie.
W dzisiejszych czasach Internet jest pełen różnych programów, które poszukują afiliantów. W związku z tym, stosunkowo łatwo jest znaleźć przynajmniej jedną dobrą ofertę, która idealnie pasuje do Twojej niszy i grupy odbiorców. Musisz tylko zrobić trochę badań, aby znaleźć tę najlepszą.
Czym są sieci afiliacyjne i jak je wykorzystać w promocji?
Najprostszym sposobem na promowanie ofert innych osób jest dołączenie do sieci afiliacyjnej, która ma na pokładzie setki (lub nawet tysiące) różnych produktów. Dołączenie do tych sieci zajmuje zwykle mniej niż pięć minut i nie trzeba przechodzić przez długi proces aplikacji.
Ogólnie rzecz biorąc, te sieci zapewniają swoim partnerom materiały promocyjne które przychodzą w formie banerów lub linków tekstowych. Dzięki nim możesz stworzyć unikalną treść wokół i opublikować ją na swojej stronie internetowej w celu uzyskania maksymalnego zaangażowania.
Niektóre sieci afiliacyjne dają również możliwość śledzenia swoich wyników, więc zawsze możesz zobaczyć, ile pieniędzy przynosi każdy produkt i zdecydować, czy warto go promować, czy nie. Większość z tych sieci pobiera całkiem niewielką część z Twoich dochodów – niektóre pobierają tylko 20-30%, co jest całkiem rozsądne w porównaniu z innymi rodzajami reklamy.
Kliknięcia w linki partnerskie
Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać jest to, że nie dostaje się wynagrodzenia za każde kliknięcie w linki partnerskie – wypłata zazwyczaj następuje dopiero po dokonaniu zakupu przez klienta, który kliknął przez Twoją stronę. Dlatego tak ważne jest, aby nie używać tanich sztuczek, takich jak popupy czy fałszywe przyciski pobierania – te sztuczki mogą sprawić, że będziesz miał więcej kliknięć, ale nie przyniosą Ci sprzedaży.
Warto też wspomnieć, że niektóre programy partnerskie płacą wyższe prowizje za droższe produkty, a niższe stawki za mniej kosztowne przedmioty. Na ten sezon opłaca się znaleźć dobrą ofertę z solidnymi stawkami prowizji.
Konwersja sprzedaży w marketingu partnerskim
Co powinieneś wiedzieć o sprzedaży afiliacyjnej? Podobnie jak w wielu innych rodzajach marketingu, naprawdę ważne jest, aby skupić się na swoim współczynniku konwersji. Jeśli otrzymujesz więcej kliknięć, ale mniej zakupów (lub odwrotnie), liczby powiedzą ci, jak skutecznie promujesz oferty afiliacyjne i co można poprawić. Nie ma tu żadnej magicznej sztuczki – każda strona ma swój własny styl, więc nie ma uniwersalnego rozwiązania dla wszystkich.
Opłaca się również tworzyć wiele różnych treści wokół każdego produktu, ponieważ niewiele osób kupuje coś od razu, zaraz po zapoznaniu się z ofertą. Zwykle wracają później, jeśli uznają ofertę za interesującą na pierwszy rzut oka lub po przeczytaniu kilku recenzji.
Jak widzisz, marketing afiliacyjny może być jednym z najlepszych sposobów na zarabianie pieniędzy online bez inwestowania czegokolwiek z góry, a także jest naprawdę łatwy dla początkujących, ponieważ wszystko czego potrzebujesz to strona internetowa lub blog, który już przynosi jakiś ruch. Jeśli to brzmi znajomo, nie wahaj się i zacznij już dziś, dołączając do programu partnerskiego i tworząc wokół niego unikalną treść – zarówno eksperci SEO, jak i marketerzy zgadzają się, że takie podejście działa o wiele lepiej niż zwykłe spamowanie backlinków w całym internecie.
Koszty związane z marketingiem afiliacyjnym
Wspomnieliśmy już kilka razy w tym artykule, że marketing afiliacyjny może być nie tylko skuteczną, ale także niedrogą strategią reklamową – mimo że są z nią związane pewne koszty. Musisz również wziąć pod uwagę, że w fazie przygotowawczej może być konieczne zainwestowanie dość dużo czasu i środków, aby strategia działała.
Koszt CMS
Nie da się prowadzić bloga bez systemu zarządzania treścią (CMS), a bez bloga być może w ogóle nie będziesz mógł rozpocząć marketingu afiliacyjnego. Ile w takim razie kosztuje CMS?
Do wyboru masz zarówno rozwiązania darmowe, jak i płatne.
WordPress – darmowy
Wix – $16/miesiąc za plan podstawowy + $20/miesiąc za posiadanie własnej nazwy domeny
Weebly -kilka opcji pomiędzy planem darmowym a 25$/miesiąc
Blogger – darmowy
Tumblr – darmowy
Squarespace – od $12/za miesiąc
Jeśli dopiero zaczynasz i nie jesteś jeszcze pewien, że marketing afiliacyjny lub blogowanie jest dla Ciebie, to darmowe rozwiązania mogą być mniej ryzykowne. Ostatecznie, możesz znudzić się blogowaniem lub po prostu mieć inne plany i pomysły.
Ale jeśli chcesz zostać, to rozważ płatne rozwiązania, które oferują o wiele więcej korzyści w zakresie projektowania i bezpieczeństwa. Są one również często bardziej przyjazne dla urządzeń mobilnych niż darmowe rozwiązania CMS, które są obecnie dostępne. Jeśli chcesz mieć jeszcze więcej opcji dostosowywania, swojego bloga, to pójście z rozwiązaniami headless CMS może być opłacalne.
Koszt: od darmowego do 1500$/miesiąc.
Koszt hostingu
Musisz gdzieś hostować swojego bloga, prawda? Tutaj w grę wchodzą koszty hostingu. Najtańsze rozwiązanie dla hostingu jest darmowe. Możesz hostować swój blog na WordPress.com za darmo lub zainstalować go na wybranym przez siebie serwerze i płacić 12$/miesiąc (cena początkowa). To drugie rozwiązanie będzie Ci potrzebne, jeśli chcesz mieć dostęp do wtyczek.
Jeśli chodzi o koszt hostingu Twojej strony, wiele rozwiązań zapewnia darmowe plany. W tych podstawowych zazwyczaj pojawiają się reklamy, a to właśnie na nich powinno Ci zależeć w kontekście marketingu afiliacyjnego. Dlaczego? Otóż prawdopodobnie nie chcesz, aby Twoje reklamy konkurowały z innymi, które zostały wysłane przez np. Google i dodane do Twojej strony.
Czy warto inwestować w płatny hosting? Istnieją pewne rozwiązania, które nie będą kosztować cię ani grosza. Jeśli budżet Twojej strony na to pozwala, to rozważ płatny hosting, aby zyskać kolejne korzyści, takie jak lepszy czas pracy i opcje bezpieczeństwa czy szyfrowanie SSL.
Koszt: od darmowego do 50$/miesiąc.
Koszt własnej domeny
Chcesz mieć własną domenę, prawda? Jeśli Twój blog jest hostowany na profesjonalnej i niestandardowej domenie, Twoja oferta może być lepiej postrzegana. Własna domena pozwala również na prowadzenie spójnego brandingu we wszystkich kanałach.
Możesz zarejestrować domenę już za 5$/rok, ale jeśli chcesz mieć własną markę to sensowne będzie zainwestowanie znacznie więcej. Ceny domen zależą od ich rozszerzenia, nazwy oraz okresu, na jaki zamierzasz je kupić. Zazwyczaj im dłuższy tym lepiej pod względem cenowym.
Koszt: 0$ do 50$/rok.
Koszt licencji handlowej
Jest to coś, czego być może wcześniej nawet nie brałeś pod uwagę. Możesz sprzedawać lub promować produkty afiliacyjne i zarabiać na tym bez posiadania licencji handlowej, ale jest zalecamy uzyskanie jednej w dłuższej perspektywie. Robiąc to, zwiększysz wiarygodność biznesu w oczach swoich czytelników.
Istnieją różne rodzaje licencji w zależności od lokalizacji i rodzaju działalności itp. więc wybierz ten, który najbardziej Ci odpowiada.
Koszt: 100$/rok w zależności od kraju
Koszt SEO
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest koniecznością dla każdej strony internetowej. Jeśli nie masz własnego bloga, to marketing afiliacyjny może być niesamowicie trudny bez SEO. Powinieneś zainwestować w research słów kluczowych, aby upewnić się, że piszesz treści, które odzwierciedlają intencje użytkownika. Pomocne jest też posiadanie kilku linków prowadzących do twojej strony, dzięki czemu możesz walczyć o lepszą widoczność w wyszukiwarkach. Powinieneś również mieć do dyspozycji kilka narzędzi, aby mieć oko na swoje wyniki.
Istnieje wiele usług, które oferują niedrogie pakiety, aby pomóc Ci zwiększyć ruch organiczny do swojej strony internetowej lub bloga, nawet jeśli dopiero je utworzyłeś. Ile kosztują te pakiety? Cóż, to naprawdę zależy od tego, jak zaawansowany jest pakiet. Istnieją jednak usługi, które pozwalają na wykonanie podstawowego SEO już za kilkaset dolarów miesięcznie. Najdroższe pakiety mogą zbliżyć się do sześciu cyfr rocznie, choć.
Koszt: 0$ do 5k$/miesiąc.
Koszt reklamy cyfrowej
Jest to konieczność, jeśli chcesz, aby Twoja marka była znana. Będziesz potrzebował promocji w mediach społecznościowych, reklam na różnych platformach i tak wiele więcej. Reklama cyfrowa może być naprawdę droga, ale są też rozwiązania dostępne dla marketerów afiliacyjnych, którzy nie do końca mają jeszcze duże budżety.
Agencje marketingu cyfrowego oferują przystępne pakiety, które zawierają wszystkie typy reklam cyfrowych wymienionych powyżej (kampanie w mediach społecznościowych), a także marketing w wyszukiwarkach (SEM). Należy rozważyć ten krok z wyprzedzeniem, ponieważ nie jest to coś, co można zrobić na końcu.
Koszt: 0$ do 500$/miesiąc.
Koszt testów UX
Jak wszystko inne w marketingu afiliacyjnym, będzie to zależało od wielu czynników. Jednak jeśli chodzi o testowanie UX, każdy może skorzystać z posiadania własnego narzędzia lub oprogramowania, które pozwala przetestować doświadczenie użytkownika twojego bloga, strony internetowej lub aplikacji.
Testowanie jest często wykonywane przez profesjonalistów, którzy pracują w agencjach UX. Tacy specjaliści dysponują specyficznymi narzędziami, które pozwalają im śledzić, jak użytkownicy wchodzą w interakcje ze stronami internetowymi lub aplikacjami, co daje cenne spostrzeżenia na temat tego, jakie zmiany należy wprowadzić, aby uzyskać lepsze wyniki.
Koszt: 0$ do 100$/miesiąc.
Koszt treści
Treścią może być wszystko – od wpisów na blogu, przez filmy na YouTube, po tweety na platformach social media. To bardzo szerokie pojęcie, które obejmuje również obrazy i infografiki.
Wraz z rosnącą popularnością marketingu treści wśród marketerów afiliacyjnych, istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci stworzyć unikalne wysokiej jakości treści bez potrzeby zatrudniania drogich copywriterów lub agencji. Możesz łatwo wdrożyć nowe pomysły używając kilku podstawowych darmowych narzędzi dostępnych online, ale jeśli chcesz traktować swoją markę poważnie, to jest wysoce zalecane, aby zainwestować w plan premium praz pomoc ze strony agencji lub copywriterów.
Koszt: 0$ do 5000$/miesiąc
Koszt kursów marketingu afiliacyjnego
Podczas gdy marketing afiliacyjny nie jest czymś, co wymaga doświadczenia, będziesz musiał nauczyć się podstaw. Na szczęście istnieje wiele darmowych kursów online, które pomogą Ci we wszystkim, od wyboru najlepszych produktów dla Twojej publiczności do pisania wysoko konwertujących reklam, i tak dalej. Jeśli chcesz stać się ekspertem w tej dziedzinie, a następnie rozważyć wzięcie udziału w kilku szkoleniach. Mogą one różnić się ceną w zależności od ich jakości, ale oferują wiele wartości.
Koszt: 0$ do 500$/kurs.
Wnioski
Marketing afiliacyjny potrzebuje trochę czasu, aby się rozpędzić. Jeśli jednak nie generuje dochodów w ciągu sześciu miesięcy, to czas, rozważyć ponownie twoją strategię.
Dobrym pomysłem jest inwestowanie w marketing afiliacyjny tylko wtedy, gdy dokładnie wiesz co robisz i jesteś pewien, że pasuje on do Twojego modelu biznesowego lub tematyki bloga. Jeśli tak jest, to marketing afiliacyjny z czasem okaże się dla Ciebie bardzo opłacalny.
Mamy nadzieję, że nasz poradnik Ci się przyda!
Frequently Asked Questions
Czym jest marketing afiliacyjny?
Marketing afiliacyjny jest definiowany jako forma marketingu internetowego opartego na wynikach, w którym firma nagradza jedną lub więcej stron zewnętrznych za każdego gościa lub klienta, który jest sprowadzony jako polecony dzięki własnym wysiłkom marketingowym.
Czego potrzebuję, aby rozpocząć marketing afiliacyjny?
Musisz wiedzieć, jak tworzyć strony docelowe i konfigurować trackery, ale poza tym możesz łatwo zlecić inne zadania techniczne za pomocą oprogramowania, takiego jak Post Affiliate Pro. Chociaż nie jest to must-know, zalecamy naukę podstaw, ponieważ pomaga to zrozumieć dane w bardzo szczegółowy sposób.
Czy marketing afiliacyjny to piramida finansowa?
W marketingu afiliacyjnym nie ma w ogóle piramidy finansowej i nie musisz nic płacić, żeby się przyłączyć. Wybierasz i sprzedajesz produkty lub usługi, które chcesz promować, a jeśli sprzedawca oferuje prowizję za ich sprzedaż, to ją otrzymasz.
Czy marketing afiliacyjny jest opłacalny?
Absolutnie. Marketing afiliacyjny to świetny sposób na zarabianie pieniędzy online, nie wymagający żadnego doświadczenia ani specjalnych umiejętności, co czyni go atrakcyjnym dla każdego.
Ile pieniędzy potrzebujesz, aby zacząć działać w marketingu afiliacyjnym?
Nie musisz inwestować dużo pieniędzy w marketingu afiliacyjnym, ale na pewno będziesz potrzebował trochę zasobów. Ogólnie rzecz biorąc, będziesz musiał zapłacić za hosting swojej strony internetowej lub bloga, a także możesz chcieć zarejestrować się w Google Adsense i niektórych programach partnerskich, aby pomóc w monetyzacji ruchu na stronie.
Jak zarabiać na marketingu afiliacyjnym bez strony internetowej?
Jest kilka sposobów na zarabianie na marketingu afiliacyjnym. To nie problem, jeśli nie masz strony internetowej lub bloga, ponieważ istnieją inne dostępne opcje. Najprostszym z nich jest dołączenie do programu partnerskiego Amazon i promowanie produktów na ich stronie.
Ile może zarobić początkujący na marketingu afiliacyjnym?
“Możesz zarobić dużo pieniędzy z marketingu afiliacyjnego, jeśli potraktujesz go poważnie i zainwestujesz w niego swój czas, wysiłek i energię. Nie da się jednak przewidzieć, ile pieniędzy zarobi marketer afiliacyjny w ciągu roku. Jeśli wykonuje jednak swoją pracę prawidłowo i promuje produkty wysokiej jakości, które wnoszą wartość do życia ludzi, istnieje duże prawdopodobieństwo, że z czasem osiągnie przyzwoity dochód.
Jakie są jedne z najbardziej popularnych sieci afiliacyjnych?
Istnieje wiele sieci afiliacyjnych, ale najpopularniejsze z nich to między innymi ShareASale, FlexOffers i CJ.com.
Jak zarabiać na marketingu afiliacyjnym
Dowiedz się, jak zarabiać na marketingu afiliacyjnym z Post Affiliate Pro! Odkryj, jak generować pasywny dochód, nawet jako początkujący. Poznaj strategie, wybierz dochodową niszę i unikaj błędów, aby szybko zacząć zarabiać. Zainspiruj się naszymi poradami i przykładami popularnych programów partnerskich. Zacznij swoją przygodę z marketingiem afiliacyjnym już dziś!
Odkryj Akademię Marketingu Afiliacyjnego na Post Affiliate Pro! Naucz się, czym jest marketing afiliacyjny, jak działają programy partnerskie, oraz jakie korzyści przynosi firmom. Poznaj różne typy marketingu afiliacyjnego, kanały, i jak zarabiać dzięki sprzedaży, akcjom czy kliknięciom. Zdobądź niezbędne umiejętności i zacznij czerpać zyski już dziś!
Odkryj, czym jest program partnerski i jak działa jako skuteczna strategia marketingowa, poprawiając sprzedaż, świadomość marki i konwersje. Poznaj jego zalety, takie jak bezpośrednie relacje z partnerami i brak kosztów zewnętrznych, oraz wady, jak początkowa czasochłonność. Sprawdź najlepsze programy partnerskie oferujące atrakcyjne prowizje, takie jak BigCommerce. Dowiedz się więcej na stronie Post Affiliate Pro!
Marketing afiliacyjny: Definicja
Dowiedz się, czym jest marketing afiliacyjny i jak zacząć z nim współpracować, aby zwiększyć zyski z działań marketingowych. Poznaj definicję, zalety, rodzaje oraz kanały marketingu afiliacyjnego, a także dowiedz się, jak osiągnąć wysoki ROI przy niskich kosztach. Sprawdź, jak influencerzy, blogerzy i media mogą pomóc w zwiększeniu wydajności Twojej strony. Odwiedź stronę, aby zrozumieć, jak zarabiać poprzez koszt za sprzedaż, akcję czy kliknięcie!
Korzyści płynące z marketingu afiliacyjnego
Odkryj 9 korzyści z marketingu afiliacyjnego dla firm i twórców treści! Zbuduj rozpoznawalność marki, zwiększ ruch i zyskaj dodatkowy dochód. Dowiedz się, jak elastyczność i cenne partnerstwa mogą odmienić Twój biznes. Poznaj więcej na naszej stronie!
Witaj w naszym programie afiliacyjnym!
Zostań partnerem Post Affiliate Pro, zdobywaj dochód pasywny z 20% prowizją i 90-dniowymi plikami cookie. Dołącz już dziś!