Marketing afiliacyjny to forma strategii marketingowej, która często jest stosowana zamiennie z marketingiem poleceń. Jednak oba te pojęcia nie są tożsame i należy podkreślić, że są to strategie podobne, ale różne.
Marketing referencyjny polega na tym, że osoba fizyczna poleca produkty lub usługi firmy rodzinie, przyjaciołom lub znajomym. Natomiast marketing afiliacyjny jest wtedy, gdy osoba fizyczna oferuje produkty/usługi firmy swoim odbiorcom, z którymi nie ma bliskich relacji.
Dlatego program afiliacyjny można określić jako formę strategii marketingowej, w której dana osoba kieruje produkty lub usługi do określonej grupy odbiorców/niszy. Stworzenie takiego programu poprawia sprzedaż firmy, świadomość marki, ruch w sieci, konwersję, zapisy na e-mail itp.
Jak działa program partnerski?
- Partnerzy współpracują z reklamodawcami
- Partnerzy wyświetlają reklamy na swoich platformach
- Widzowie przeglądają platformę i klikają w reklamy
- Widzowie są kierowani na stronę internetową reklamodawcy
- Odwiedzający dokonują zakupu/wykonują inne działania
- System afiliacyjny rejestruje tę akcję
- Partnerzy są śledzeni i rozliczani za działania
- Prowizja jest wypłacana partnerom przez reklamodawców
Rodzaje programów partnerskich
- Programy merytoryczne
- Programy lojalnościowe
- Programy do e-mail marketingu
- Przegląd programów internetowych
Jakie są zalety programu partnerskiego?
Bezpośrednie relacje z partnerami
Istotną zaletą posiadania programu partnerskiego jest bezpośrednia relacja z partnerami, która pozwala na częstą komunikację. Dzięki niej upewniasz się, że partnerzy zgadzają się z celami Twojej firmy i obie strony są zadowolone. Dobrze jest pozostać w kontakcie z partnerami, szczególnie jeśli są to osoby o wysokiej wydajności. W ten sposób, jeśli kampania marketingowa nie działa zgodnie z planem, można poprawić bieżące działania promocyjne lub dostosować ofertę/stawkę.
Dostarczanie partnerom materiałów marketingowych opartych na Twoich celach
Bezpośrednie dostarczanie materiałów marketingowych do afiliantów może być zaletą dla firm, które chcą zachować kontrolę i upewnić się, że kampanie marketingowe są dostosowane do ich celów biznesowych. Kiedy masz program partnerski łatwo jest osiągnąć ten cel.
Wsparcie indywidualne
Ponieważ strona trzecia jest wykluczona, sprzedawcy i partnerzy mogą komunikować się ze sobą bez wysiłku. W rezultacie, możesz zapewnić osobiste wsparcie, aby zagwarantować udaną kampanię marketingową.
Brak kosztów zewnętrznych
Sieci afiliacyjne mają wiele ukrytych kosztów, takich jak opłaty za pierwszą rejestrację, miesięczne opłaty abonamentowe, opłaty za konfigurację techniczną i inne. Z biegiem czasu, to może zwiększyć koszty. W przeciwieństwie do nich, programy partnerskie pozwolą Twojej firmie zaoszczędzić pieniądze w dłuższej perspektywie, ponieważ strony trzecie nie są zaangażowane.
Elastyczność
Ostatnim, ale nie najmniej ważnym elementem jest elastyczność w ramach zasad, warunków i reguł. Na przykład, możesz zapewnić partnerom elastyczne stawki/oferty bez konieczności uzyskania zgody od strony trzeciej.
Jakie są wady programu partnerskiego?
Program partnerski jest świetny dla większości firm, ale tak samo może mieć pewne minusy. Dlatego zawsze należy rozważyć zarówno zalety jak i wady, aby upewnić się, że jest to właściwy wybór dla Twojego biznesu.
Początkowo czasochłonny
Pierwszą wadą jest to, że zbudowanie programu partnerskiego wymaga czasu. Nawet jeśli masz najlepsze zasoby, to i tak zajmie Ci to więcej czasu i rozważań niż zapisanie się do sieci, która obsługuje to wszystko za Ciebie. Dlatego musisz zdecydować, czy chcesz zbudować program partnerski dla swojej marki, który przyniesie Ci długoterminowe korzyści, czy też tylko chwilowo próbujesz zwiększyć sprzedaż i nie chcesz inwestować w to dużo czasu i myśli.
Wstępny koszt inwestycyjny
Inną wadą jest to, że początkowa inwestycja może być wyższa niż przy rejestracji w gotowej sieci afiliacyjnej. Tak więc, jeśli rozważasz marketing afiliacyjny, musisz zadać sobie pytanie, czy jesteś zainteresowany krótkoterminowymi czy długoterminowymi wynikami. Jeśli szukasz długoterminowej inwestycji, nie martw się o początkową inwestycję, ponieważ opłaci Ci się. Jeśli jednak szukasz krótkoterminowych wyników, inwestowanie w program byłoby kosztowne.
Ograniczona liczba opcji wypłat
Trzecią wadą może być to, że masz mniej opcji wypłat niż w sieci. Jeśli jednak posiadasz bogate w funkcje oprogramowanie partnerskie, możesz znacznie rozszerzyć te opcje. Jednak bez tego, może to stanowić wadę dla Twojego biznesu.
Najlepsze programy partnerskie
Marketing afiliacyjny jest jednym z najlepszych sposobów monetyzacji postów na blogu, konta na Instagramie, kanału na YouTube i innych mediów społecznościowych. I z tego powodu nie jest tajemnicą, że najlepsi i najbardziej skuteczni afilianci dołączają do programów, które oferują najwyższe prowizje.
Aby pomóc Ci w porównaniu, sprawdziliśmy kilka popularnych programów partnerskich. Następnie wybraliśmy te, które wyróżniały się wysoką prowizją, długim czasem trwania plików cookie lub te, które przyciągają tysiące afiliantów miesięcznie. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, które z nich są, naszym zdaniem, wartościowym źródłem inspiracji i popularnym wśród afiliantów.
Program partnerski BigCommerce
Prowizja: 200% pierwszej miesięcznej wpłaty klienta lub do 1.500$ dla klienta biznesowego
Czas trwania plików cookie: 90 dni
Założony w 2009 roku BigCommerce jest firmą budującą sklepy internetowe, która wspiera tysiące sklepów e-commerce w ponad 150 krajach. Obsługuje wiele branż, w tym modę, motoryzację, produkcję, żywność i opiekę zdrowotną.
Kiedy partnerzy polecają klientów do BigCommerce, mogą zarobić 200% pierwszej miesięcznej płatności klienta (to aż do 550 dolarów za polecenie!) lub 1500 dolarów za klienta biznesowego.
Program partnerski Bluehost
Prowizja: 65$ za sprzedaż
Czas trwania plików cookie: 90 dni
Bluehost to platforma hostingowa, która obsługuje ponad 2 miliony stron internetowych. Ponadto, ta firma prowadzi program partnerski, który może być interesujący dla każdej firmy lub przedsiębiorcy, którzy chcą zarabiać na swoim blogu lub stronie internetowej. Jeśli partner promuje produkty lub usługi Bluehost na swoim blogu lub stronie internetowej (albo przez banery lub niestandardowe linki partnerskie), mogą zarobić 65 dolarów za każdą sprzedaż generowaną z witryny.
Najlepsze jest to, że można bezpłatnie dołączyć do ich programu partnerskiego, a Bluehost oferuje niezawodne śledzenie, aby zapewnić partnerom otrzymanie środków za każdy lead, który wygenerują.
Program partnerski Udemy
Prowizja: 10-15%
Czas trwania plików cookies: 7 dni
Udemy to prawdopodobnie jedna z najbardziej znanych platform do nauki online. Oferuje ponad 150 000 kursów stworzonych przez ponad 7 000 ekspertów. Użytkownicy Udemy mogą więc być pewni, że znajdą nauczyciela, który spełni ich potrzeby.
Kursy Udemy obejmują każdy temat, który możesz wymyślić, a firma oferuje dożywotni dostęp dla wszystkich swoich użytkowników. Wszystko to sprawia, że stosunkowo łatwo jest afiliantom promować tę platformę.
Program partnerski Coursera
Prowizja: 10-45%
Czas trwania plików cookie: 30 dni
Coursera oferuje ponad 3000 kursów dotyczących rozwoju osobistego, marketingu cyfrowego i analityki danych. Kursy są dość złożone, ponieważ zawierają nagrane wcześniej filmy, ćwiczenia i zadania domowe, a każdy z nich kończy się testem. Ceny kursów wahają się od 29 do 99 dolarów.
Afilianci mogą zarobić od 10% do 45% plus, bonusy za swoje wyniki. Dodatkowo otrzymują różne materiały promocyjne, takie jak banery, miesięczne biuletyny i filmy.
Program partnerski SEMrush
Prowizja: do 200 USD
Czas trwania plików cookies: 120 dni
SEMrush to firma SaaS specjalizująca się w narzędziach i rozwiązaniach SEO umożliwiających firmom cyfrowym analizę konkurencji. Program partnerski SEMrush oferuje 200 dolarów za każdą nową subskrypcję i 10 dolarów za każdy nowy lead. Co warto zauważyć, program oferuje dość hojny czas trwania plików cookie – 120 dni.
Program partnerski GetResponse
Prowizja: 33%, cykliczna
Czas trwania plików cookies: 120 dni
GetResponse to kompleksowe oprogramowanie marketingowe oferujące email marketing, kreator landing page i formularzy, CRM, webinaria i inne narzędzia automatyzacji marketingu.
Program partnerski oferuje prowizję w wysokości 33%, a dzięki planom o wartości od 15 do 1200 dolarów, partnerzy współpracujący z GetResponse mogą zarobić kilkaset dolarów miesięcznie. Podobnie jak program prowadzony przez SEMrush, ten program partnerski jest dobrym wyborem dla agencji marketingowych lub freelancerów wspierających swoich klientów w działaniach marketingowych.
Program partnerski Unbounce
Prowizja: 20% za każdego klienta, cykliczna
Czas trwania plików cookie: 90 dni
Unbounce jest jednym z najpopularniejszych kreatorów niestandardowych stron docelowych. Pomaga swoim użytkownikom tworzyć wysoko konwertujące strony, niezależnie od tego, jakie usługi oferują – biznes eCommerce, usługi marketingowe lub rozwiązanie SaaS. Ponadto Unbounce zapewnia 20% prowizji dla swoich partnerów za każdego klienta, którego polecają.
Dodatkowo Unbounce doskonale dba o wszystkich swoich partnerów, zapewniając im spersonalizowany pulpit nawigacyjny, który umożliwia śledzenie postępów i znalezienie markowych materiałów promocyjnych.
Program partnerski Fiverr
Prowizja: Do 1000 dolarów za pojedynczą konwersję
Czas trwania plików cookie: 30 dni
Produkty cyfrowe oferowane przez Fiverr mogą być promowane na blogach lub stronach internetowych innego typu. Program partnerski Fiverr obejmuje ich flagowe rozwiązanie o nazwie Fiverr, które oferuje szereg usług cyfrowych skupionych na marketingu. Drugi produkt, Fiverr Pro, łączy marki z różnymi specjalistami. Trzecim jest Fiverr learn, który oferuje kursy dla osób i firm poszukujących zaawansowanych zajęć, głównie z zakresu marketingu.
Partnerzy mogą zaoferować Fiverr Pro wszystkim tym, którzy szukają freelancerów specjalizujących się w marketingu, projektowaniu lub rozwoju oprogramowania. Jeśli afilianci prowadzą blogi dla soloprenerów lub właścicieli małych i średnich firm, mogą rozważyć promocję Fiverr Learn. To narzędzie z ponad 5,5 mln użytkowników, które afilianci nie będą wstydzić się promować.
Afilianci Fiverr mają dedykowany pulpit do zarządzania i monitorowania swoich kampanii. Dodatkowo otrzymują garść kreacji, które mogą wykorzystać do promocji rozwiązań Fiverr.
Shopify
Shopify ma ponad 500 000 klientów w 175 krajach i wygenerował prawie $3 miliardy dolarów przychodów w 2020, roku, co stanowi wzrost o 86% w porównaniu z rokiem 2019. Możesz promować pakiet narzędzi Shopify wśród osób chcących rozpocząć biznes online i uzyskać całkiem niezły dochód.
Shopify to platforma eCommerce, która pomoże Ci zarządzać udanym sklepem, od tworzenia strony internetowej, koszyka, zarządzania sklepem, SEO i wiele więcej. Struktura prowizji Shopify jest jest tak różnorodna, jak produkty, które możesz promować.
Teraz możesz korzystać z pakietu suite i konfigurować sklepy dla klientów poprzez Shopify, a w zamian za to zarobisz 20% miesięcznej prowizji. Dodatkowo, przy standardowej promocji linków partnerskich, możesz otrzymać bonus o wartości 200% miesięcznego abonamentu za osobę poleconą.
Cechy programu:
- Wchodzi w skład produktów High-Ticket.
- Czas trwania plików cookies – 30 dni.
- Stawka prowizji: 20% plus do $2,400 za sprzedaż, 200% bonus za zapisanie się.
- Stałe opłaty prowizyjne za rozwój sklepów wraz z Shopify Plus Referral.
Kinsta
To narzędzie mieści się pod parasolem hostingu internetowego. Kinsta oferuje zarządzany hosting WordPress dla stron internetowych WordPress. Może również wykonywać codzienne kopie zapasowe i bezpłatne migracje stron internetowych oraz zapewniać najwyższej klasy bezpieczeństwo jak Fort Knox.
Oferuje powtarzające się prowizje partnerskie “tylko” 10%, ale to wciąż większa opłata niż jakakolwiek inna firma hostingowa na rynku.
Cechy programu:
- Zapewnione są różnorodne materiały promocyjne.
- Wartość życiowa poleceń.
- Czas trwania plików cookie – 60 dni.
- Zawiera ekskluzywny bonus za zapisanie się wraz z powtarzającymi się opłatami prowizji partnerskiej.
- Prowizje w wysokości do 500 dolarów za polecenie i 10% miesięcznych powtarzających się, stałych opłat prowizyjnych.
Instapage
Instapage to potężna platforma landing page, która pomaga firmom zwiększyć współczynnik konwersji.
Instapage oferuje cykliczne opłaty prowizyjne w wysokości 30%. Cena ich produktów jest stosunkowo wysoka, dlatego możesz osiągnąć zyski tylko poprzez promowanie ich oprogramowania. Zakres cen zaczyna się od 79 dolarów i idzie do 229 dolarów.
Cechy programu:
- Wysokie powtarzające się miesięczne opłaty prowizyjne.
- Czas trwania plików cookies – 120 dni.
- Posiada dokładne i niezawodne oprogramowanie śledzące.
- 50% udział w przychodach przy pierwszej wpłacie wraz z 30% prowizją cykliczną.
Etoro
Etoro to wiodąca na świecie społeczna sieć inwestycyjna, za pomocą której można handlować i inwestować w akcje i waluty. Posiada wbudowaną technologię, która pozwala na kopiowanie strategii handlowych niektórych z najbardziej udanych inwestorów.
Ten program wypłaci Ci pieniądze, gdy dowolny klient zakończy proces rejestracji i dokona depozytu za pośrednictwem platformy Etoro. Dodatkowo oferuje unikalne banery, widżety, filmy i landing pages gotowe do wykorzystania w działaniach marketingu afiliacyjnego.
Cechy programu:
Etoro wypłacił ponad $87,580 w opłatach prowizyjnych (stan na lipiec 2021).
- Szczegółowe, szybkie i łatwe w użyciu raporty.
- Stawka prowizji w wysokości 160 dolarów za każdego klienta, który zakończy depozyt za pośrednictwem platformy.
Proof
Są szanse, że nie natknąłeś się na ten program partnerski. Jest to oprogramowanie subskrypcyjne, które pomaga właścicielom firm zwiększyć liczbę rozmów i sprzedaż poprzez wykorzystanie bardziej wpływowego dowodu społecznego.
Używa prostego i potężnego okna pop-up, aby dać odwiedzającym znać, że ktoś inny niedawno zapisał się/zakupił produkt. To prosta koncepcja, ale zaufaj nam. Dowód skutkuje znacznym wzrostem konwersji biznesowych.
Ten program partnerski oferuje 30% powtarzającą się (miesięczną) prowizję za każdego klienta, którego wprowadzisz na pokład. Jednak firma przyznaje prowizję tylko za płacących klientów, więc nie dostaniesz żadnego dochodu za testy lub leady (w przeciwieństwie do programu partnerskiego SEMrush).
Cechy programu:
- Wysokie powtarzające się miesięczne opłaty prowizyjne.
- 14-dniowy bezpłatny okres próbny tuż przed zarejestrowaniem się lub opłaceniem konta.
- Stawki prowizji w wysokości 30% do 51,60 USD za poleconego klienta miesięcznie.
Wnioski
Mamy nadzieję, że dowiedziałeś się, czym jest program partnerski i jakie są najlepsze programy na rynku w tej chwili. Jak widać, firmy sprzedające produkty cyfrowe oferują różne stawki prowizji dla swoich partnerów. To, co łączy je wszystkie, to fakt, że oferowane przez nie prowizje są naprawdę wysokie – ceny sięgają nawet 1200 dolarów, a stawki prowizji wynoszą około 30-40% za klienta.
Co więcej, jakość produktów lub usług, które sprzedają jest niezaprzeczalna, co ułatwia przyciągnięcie potencjalnych klientów. Wreszcie, co najważniejsze, każda z tych firm udostępnia swoim partnerom przyjazne dla użytkownika pulpity nawigacyjne, które pomagają im monitorować kampanie i dostarczać wysokiej jakości materiały brandowe, takie jak banery, filmy czy grafiki.
Chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu afiliacyjnym? W naszym następnym artykule przedstawimy kompleksowy przegląd tego, czym jest sieć afiliacyjna.
Dowiedz się więcej…
Czy chciałbyś stworzyć swój własny program partnerski? Tworzenie programu partnerskiego może na początku wydawać się zniechęcające. Jednak nie musi być to skomplikowane. Dzięki Post Affiliate Pro, firmy mogą skutecznie zarządzać wszystkimi partnerami w jednym miejscu. Twoja firma może śledzić, automatyzować i wypłacać wszystkie oddziały bez żadnych kłopotów. System zawiera funkcje śledzenia i raportowania, materiały promocyjne i wiele opcji prowizji. Ponadto posiada intuicyjny interfejs z ponad 200 dostępnymi integracjami aby zapewnić jak najbardziej efektywny przepływ pracy każdego dnia.
Czy Post Affiliate Pro jest czymś, co może Cię zainteresować? Oferujemy trzy pakiety subskrypcji, dzięki czemu możesz wybrać ten, który będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji, zachęcamy do wypróbowania naszego programu za darmo lub skontaktowania się z naszym zespołem wsparcia.
Frequently Asked Questions
Jakie są rodzaje programów partnerskich?
Istnieje kilka rodzajów programów partnerskich, takich jak programy merytoryczne, programy lojalnościowe, programy do email marketingu, programy do stron z recenzjami.
Czy afiliant otrzymuje wynagrodzenie?
Tak, partnerzy otrzymują prowizje od sprzedawców. Prowizje zależą od wybranego programu partnerskiego, ale zazwyczaj jest to 5%.
Oprogramowanie nr 1 do marketingu afiliacyjnego.
Poznaj Post Affiliate Pro, wiodące oprogramowanie do marketingu afiliacyjnego! Zarządzaj programami partnerskimi, śledź wyniki i wydawaj prowizje na jednej platformie z bezpłatną konfiguracją i wsparciem 24/7. Rozpocznij bezpłatny okres próbny i zwiększ swoją sprzedaż dzięki najlepszym narzędziom na rynku!
Korzyści płynące z marketingu afiliacyjnego
Odkryj 9 korzyści z marketingu afiliacyjnego dla firm i twórców treści! Zbuduj rozpoznawalność marki, zwiększ ruch i zyskaj dodatkowy dochód. Dowiedz się, jak elastyczność i cenne partnerstwa mogą odmienić Twój biznes. Poznaj więcej na naszej stronie!
Zostań superbohaterem swojego marketingu afiliacyjnego
Poznaj Post Affiliate Pro - innowacyjne oprogramowanie do zarządzania marketingiem afiliacyjnym. Stań się superbohaterem swojego marketingu dzięki narzędziom do tworzenia programów partnerskich i sieci afiliacyjnych. Z łatwością zarządzaj partnerami, prowizjami i rozwijaj swoją sieć. Dołącz do tysięcy zadowolonych użytkowników i zrealizuj swoje cele biznesowe. Wypróbuj Post Affiliate Pro i odkryj korzyści z marketingu afiliacyjnego!
Niestandardowy kod śledzenia afiliacji
Odkryj niestandardowy kod śledzenia afiliacji w Post Affiliate Pro, który umożliwia partnerom monitorowanie sprzedaży w ich własnych systemach. To idealne rozwiązanie dla startupów, MŚP i przedsiębiorstw, których partnerzy sprzedają produkty z różnych programów afiliacyjnych. Zapewnij skuteczne śledzenie kampanii, ale pamiętaj o potencjalnym ryzyku związanym z kodami śledzenia. Dowiedz się więcej i zoptymalizuj swoje działania afiliacyjne!